خانه > وب > پیج رنک و تبادل لینک

پیج رنک و تبادل لینک

با تشکر از وبلاگ: سئو بهینه سازی موتورهای جستجو

قبلا مطلبي را ارايه نموده بودم با عنوان غرق در تبادل لينک نشويد گويا براي دوستان خيلي مطلب رسا نبوده مخصوصا که
يکي از دوستان که خودش مطالب ارزشمندي درباره سئو دارد در عين تعجب مطلب زير را براي من نوشته اند

مي شه بگين گوگل کجا نهي کرده؟ منظورم تبادل لينکه. Crawler هاي گوگل وقتي سايت ها
را فهرست مي کنن تمام لينک هاي يک سايت رو دنبال مي کنن، مثلا اگه مي لينک شما رو
بزارم و Google از سايت من به سايت شما برسه و هر دوي ما يه موضوع داشته باشيم، براي
ارتقائ seo هر دوي ما بسيار عاليه!

و اين را وقتي نوشت که از او خواسته بودم در پاسخ لينک دهي به او لينک بازگشت من را به يکي ديگر از وبلاگ ها من بدهد.
براي اينکه موضوع را براي هميشه براي دوستان شفاف کنم تصميم گرفتم همانطور که اين دوست عزيز خواسته اند از مستندات خود گوگل کمک بگيرم تا ديگر جاي هيچ شبه اي نماند.
ابتدا يک تعريف از تبادل لينک و بعد برويم سراغ گوگل:
تبادل لينک: به عملي گفته ميشود که طي آن يک سايت به سايت ديگر لينک بدهد و متقابلا در پاسخ آن سايت نيز به سايت اول لينک بدهد(که اين لينک دومي را اصطلاحا لينک بازگشت يا backlink مي گويند) کل اين عمل را تبادل لينک مي گويند که به لاتين reciprocal link و
يا exchange link مي گويند.
تبادل لينک از سال 2006 (اواخر 2005) در دنيا منسوخ شده و ديگر هيچ کجاي دنيا رايج نيست دليل آن هم واضح است چه کسي ميايد کاري کند تا رنکش منفي شود شما لينک باکس هاي معروف ايران را ببنيد هيچ کدام رنکينگ معتبري ندارند و تبادل لينک کار بي ثمري است (البته به شيوه معمول و من شيوه نوين آن را در ايران هنوز نديده ام ) اما چند سالي است که تبادل لينک 3 طرفه و 4 جانبه رواج پيدا کرد.
وقتي مطلب آورده شده بالا که تعجب من را هم در پي داشت خواندم(متن سبز رنگ و ريزتز) با خودم گفتم ما ايرانيا کجاييم بقيه کجايند.

نه تنها تبادل لينک در دنيا منسوخ شده بلکه تو فروم هاي گوگل سوال از اينه که آيا گوگل ميتونه تبادل لينک سه جانبه غيراستاندارد را هم تشخيص بده يا نه(آنچه در پي گفته ميشود تبادل لينک سطرفه استاندارد است و نه غير استاندارد)
اما تبادل لينک سه جانبه چيه؟ يک مثال عملي رخ داده:
وبلاگ best-seo.blogfa.com به وبلاگ mihantabligh.com/blog لينک مي دهد حال به جاي اينکه وبلاگ mihantabligh به وبلاگ best-seo لينک بازگشت يا بک لينک يا backlink را بدهد (که در آنصورت ميشود تبادل لينک دو جانبه يعني همان چيزي که در ايران مرسوم است ) به وبلاگ ثالثي لينک داده که seo-is-easy.blogspot.com مي باشد (و چون seo-is-easy.blogspot.com در اصل متعلق به وبلاگ best-seo است تبادل لينک به ثمر رسيده)
توجه شود که نبايد وبلاگ سوم يعني seo-is-easy.blogspot.com لينک را به وبلاگ اول يا best-seo برگرداند چرا که اين عمل را گوگل مي تواند تشخيص دهد (البته اين فرضيه است و در مستندات گوگل نيامده)قبل از اعلام مستندات گوگل درباره نهي از تبادل لينک اعلام مي کنم که در صدد هستم انشالله با کمک وبلاگ هاي همکار براي اولين بار در ايران سيستم تبادل لينک سه طرفه را راه اندازي نمايم و اما چه دليل مستندي در دست است که گوگل تبادل لينک (لينک دهي در ازاي دريافت لينک ) را نمي پذيردگوگل در قسمت

Webmasters/Site owners Help

قسمتي دارد تحت عنوان Link schemes واقع در آدرس http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=66356
که در آنجا به وضوح اعلام کرده است که

However, some webmasters engage in link exchange schemes
and build partner pages exclusively for the sake of cross-linking,
disregarding the quality of the links, the sources……can negatively impact your site»s ranking in search
results.
. Examples of link schemes can include:

Links intended to manipulate PageRank

Links to web spammers or bad neighborhoods on the web

Excessive reciprocal links or excessive link exchanging («Link to me
and I»ll link to you.»)
Buying or selling links that pass PageRank

در قسمت آورده شده مخصوص وب مستر ها گوگل توضيح داده است که هر لينکي داراي ارزش نيست و به وضوح گفته آنچه که باعث ارتقاي رتبه شما ميشود کميت،کيفيت و مرتبط بودن لينک است (يعني متن زير)

The quantity, quality, and relevance of links count towards your rating

همچنين پارامترهايي را نامبرده که تاثير منفي (موجب پايين آمدن رنکينگ شما)دارد که مورد سوم يعني («Link to me and I»ll link to you.») مشخصا به تبادل لينک اشاره دارد.

در پايان يک نکته گفتنش ضرورت دارد و آن اينکه اگر وبلاگي که با شما در تبادل لينک سه طرفه شرکت ميکند از نظر موضوع کاملا با شما مرتبط است (حتي به زبان ديگر) او را ترجيح بدانيد به سايتي که رنکينگ خيلي بالاتر اما غير مرتبط با شما دارد.

منبع: http://seo.parsiblog.com/1123638.htm

دسته‌ها:وب برچسب‌ها: , ,
  1. البرز
    سپتامبر 7, 2009 در 2:47 ب.ظ.

    خیلی خوب بود.
    بیینم از Google analytics هم استفاده می کنی یا نه؟

    در این جمله میکند اضافه است.
    ت (البته به شيوه معمول و من شيوه نوين آن را در ايران هنوز نديده ام )ميکند

    • سپتامبر 7, 2009 در 2:55 ب.ظ.

      ممنون
      تو یکی از وبلاگام استفاده می کنم ولی واسه اینجا هنوز فعال نکردم.

  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه