خانه > وب > داستان هک و بازیابی یک وبلاگ دوست داشتنی

داستان هک و بازیابی یک وبلاگ دوست داشتنی

دو روز پیش مثل همیشه سری به وبلاگ محبوبم (یک فتحی) زدم و ناباورانه با تصویری نا آشنا رو به رو شدم، یک وبلاگ با قالب پیش فرض وردپرس و مطالبی نه کاملا جدید و شاید هم برای من نا آشنا. به نظر هکی رخ داده بود، خواستم در پستی در همین وبلاگ به همین موضوع بپردازم اما به دلیل شکی که داشتم و عدم اطمینان و اینکه شاید خود مدیر دست به چنین تغییراتی زده، بر آن شدم تا با فرستادن ایمیلی به آقای فتحی از وقوع این اتفاق مطمئن شوم، ایمیل فرستاده شد و منتظر پاسخ ماندم. تا آنکه ساعاتی بعد شاهد تغییراتی در وبلاگ یک فتحی شدم، پست ها بازگشته بودند اما با قالبی جدید. این شد که فکر هک را از سر بیرون کردم و آن را تغییراتی خودخواسته از سوی مدیر قلمداد کردم. تا اینکه دقایقی پیش دوباره به وبلاگ یک فتحی رفتم و با این پست رو به رو شدم. درست بود، خود آقای فتحی به تشریح ماجرای این هک و بازپس گیری سرور پرداخته بود. البته وبلاگ وردپرسی ای که بنده در بار اول مشاهده کرده بودم، توسط خود ایشان و در دقایق اولیه بازپس گیری جایگزین شده بود و در حقیقت هک دد منشانه تری رخ داده بود.

بهتر است اصل ماجرا را از قول خود ایشان بخوانید: لینک

از اینکه ایشان موفق به بازپس گیری سرور شدند بسیار خوشحالم و برای این دوست خوبم آرزوی موفیقت می کنم.

دسته‌ها:وب برچسب‌ها: ,
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

بیان دیدگاه